Onderhoud AED

Ondanks dat iedere AED een zelftest uitvoert is het onderhoud aan de AED van essentieel belang. Elektroden en batterijen moeten na verloop van tijd vervangen worden, hoe lang deze meegaan is afhankelijk van het merk en type AED. Het is belangrijk dat er iemand binnen de organisatie verantwoordelijk voor is, deze persoon zal op vaste tijden even moeten kijken of de zelftest goed verlopen is.

Maar er komt meer bij kijken, is er iets geregeld dat er een vervangende AED wordt geplaatst indien de AED in storing is? Is er een telefoonnummer beschikbaar naar wie kan worden gebeld voor ondersteuning? Om al dit soort dingen uit handen te nemen hebben wij 2 verschillende soorten servicecontracten.

Standaard Service
Het Standaard Serviceniveau betekent dat u voor lage kosten zeker kunt zijn van een goed functionerende AED. U heeft in feite geen omkijken meer naaed-onderhoud-standaardar uw apparatuur. Wij houden namelijk voor u bij wanneer uw AED nieuwe batterijen en elektroden nodig heeft en deze sturen wij u vanzelf toe. U hoeft hiervoor geen verzendkosten te betalen en ontvangt ook nog eens 10% korting op de adviesprijs in de AEDwinkel. U kunt ons deskundig team 24 uur per dag, 365 dagen per jaar telefonisch bereiken voor technische support. Tevens ontvangt u van ons persoonlijk advies op maat en actuele informatie over bijvoorbeeld software-updates van uw AED.

Bij een storing van de AED kunt u deze 24 uur per dag aan ons doorgeven. U ontvangt tijdens de reparatieperiode een vervangende AED, zodat u nooit zonder komt te zitten. Heeft u een inzet gehad met uw AED? Dan kunt u dat ook 24 uur per dag doorgeven. Binnen 6 uur na de melding heeft u dan een afspraak met een servicemonteur. Deze monteur zal, indien nodig, bij u zal langskomen om de gegevens uit de AED uit te lezen en de inzet met u door te spreken. U hoeft zich na een inzet geen zorgen te maken over de kosten van de vervangende onderdelen, deze zijn namelijk geheel voor onze rekening. Medisol betaalt namelijk de inzet van uw AED.

Extra Service
Extra Service houdt in dat wij preventief jaarlijks langs komen op een met u besproken tijdstip om de AED en eventueel de overige apparatuur te inspecteren en te onderhouden. Hierbij wordt gelet op het uiterlijk en de eventuele ophanging/bevestiging van de AED. Aandachtspunten zijn onder andere de houdbaarheid van de elektroden en de capaciteit van de accu/batterijen. Er wordt een functionele test uitgevoerd ter controle op goede werking van de AED. Hierbij wordt er een energie-opbrengst-test uitgevoerd om te meten of de AED ook de energie afgeeft die ingesteld staat. Mocht er nieuwe software beschikbaar zijn, bijvoorbeeld in verband met nieuwe reanimatie-richtlijnen, dan wordt deze software tijdens het servicebezoek op de AED geïnstalleerd. Na afloop van het onderhoud worden gegevens vastgelegd in een onderhoudsprotocol en krijgt de AED een keuringssticker. Dit protocol is altijd opvraagbaar maar wordt ook na afloop van het onderhoud opgestuurd naar u.aedverzekering
Wij registreren hierbij alle gegevens van uw apparatuur en adviseren en herinneren u op het gebied van onderhoud, vervangingsmomenten van elektroden en batterijen en aanverwante zaken.

Wij geven u graag advies over de status en het gebruik van uw apparatuur.

Bij een storing aan uw AED heeft u binnen 24 uur een afspraak met onze storingsmonteur voor een bezoek op locatie. U hoeft dus zelf niets te versturen of te regelen! Mocht de storing niet ter plaatse te verhelpen zijn, dan ontvangt u van deze medewerker ter plaatse een bruikleen AED. Na een inzet komen wij bij u langs voor het uitlezen van de AED en wordt de AED weer gereed gemaakt voor gebruik. Tijdens het gebruiksklaar maken van de apparatuur zullen de noodzakelijke vervangingsonderdelen gratis worden vervangen.

Onderhoud aan wandkast
Hangt uw AED buiten? Vul dan uw service aan met onderhoud voor uw wandkast.
In combinatie met een Extra Service contract is het mogelijk om ook jaarlijks onderhoud op locatie uit te laten voeren op uw wandkast. De monteur conAivia buitenkasttroleert
het scharnierwerk en reinigt de kast. Daarnaast wordt de buitenkast uitvoerig getest op de temperatuur, waarbij zowel een warmte als koude test wordt uitgevoerd. Indien nodig worden de onderdelen, op basis van nacalculatie, vervangen. Door middel van dit onderhoud bent u zeker van een goed werkende wandkast zodat uw AED veilig buiten hangt! *

*De SixCase kast is uitgesloten van het onderhoud.

Klik hier voor een inschrijfformulier.